Fransa’da aşırı sıcaklar nedeniyle yarın 35 vilayette Müzik Bayramı kutlamaları sırasında kamusal alanda alkol tüketimi yasaklandı.
Fransa genelinde etkili olan aşırı sıcaklar nedeniyle yarın 35 vilayette kamusal alanda alkol tüketimi yasaklandı. Meteoroloji ajansı Meteo-France, 35 vilayette kırmızı alarm seviyesinin ilan edildiğini duyurdu.
Fransa Başbakanı Sebastien Lecornu başkanlığında toplanan bakanlar arası kriz birimi, aşırı sıcakların halk sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirdi. Toplantı sonrası alınan kararlar valiliklere iletildi.
Başbakanlık’tan yapılan açıklamaya göre, valiliklere Müzik Bayramı kutlamalarının yapılacağı yarın için kırmızı alarm seviyesindeki vilayetlerde alkol tüketiminin yasaklanması talimatı verildi. Ayrıca, devlet ve kamu servisleri tarafından düzenlenen etkinliklerde alkol sunulmaması kararlaştırıldı.
Hükümet, sağlık çalışanlarının en hassas vatandaşların bakımına odaklanabilmesi amacıyla alkol tüketiminin sınırlandırılması çağrısında bulundu. Bu önlemle acil servisler üzerindeki yükün azaltılması hedefleniyor.
Bas-Rhin Valiliği, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, aşırı sıcaklarda alkol tüketiminin susuzluk, sıcak çarpması ve bayılma riskini artırdığını belirtti. Bu durumun acil servislerin daha fazla seferber olmasına yol açabileceği vurgulandı.
Reklam & İşbirliği: [email protected]