RTÜK’ten meydana getirilen yazılı açıklamaya nazaran, Üst Kurul “toplum ahlakına aykırı ve aile değerlerini hiçe sayan” yayınların yapıldığı dönem programlarını inceledi.

İzleme dosyalarını görüşen Üst Kurul 6112 sayılı Yasa’da yer edinen yayıncılık ilkelerini ihlal edenlere çeşitli müeyyideler uyguladı. Buna gore FOX’ta yayınlanan, sunuculuğunu Fulya Öztürk’ün yaptığı “Fulya ile Umudun Olsun” adlı program hakkında, “canlı yayında kişiler arasındaki çarpık ilişkilerin ekrana yansıtılması ve diyaloglar sırasındaki küfürleşmeler” sebebiyle yönetimsel para cezası uygulanmasına karar verildi.

Kanal D’de gösterilen “Ece Üner ile Susma” programına ilişkin “toplumsal değerler aslae sayılarak aile kurumuna aykırı şekilde illegal ilişkilerin ortaya konulması ve taraflar arasındaki ihtilafın, sanki mahkemedeymişçesine stüdyo atmosferinde yargılanması” gösterim ilkesi ihlali olarak değerlendirildi ve yapılan oylama sonucu yayıncı kuruluş hakkında yönetimsel para cezası müeyyidesi uygulandı.

Show Tv’nin “Didem Arslan Yılmaz’la Vazgeçme” programında ise “boşanma aşamasında olan bir evliliğin tarafları arasında yaşanmış olan tartışmaların ve çocukların velayetlerinin kimde kalacağı benzer biçimde aile mahkemelerinin mevzusu olan bir durumun canlı yayında izleyicilere sunulması” yasa ihlali sayılarak yayınca kuruluşa idari para cezası verilmesi kararlaştırıldı.

RTÜK, Halk TV’de yayınlanan “Perdenin Önü Arkası” isimli programda, konuk İsmail Saymaz’ın CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’na tepki gösteren bir hanım hakkında sarf ettiği sözler nedeniyle Halk TV’ye yönetimsel para cezası verdi.

Tele 1’de yayınlanan “4 sual 4 cevap” programı hakkındaki seyretme raporunu ele alan Üst Kurul, gösterim konuğu Merdan Yanardağ’ın RTÜK üyeleri ile alakalı sözlerinin, “yayın hizmetleri, birey yahut kuruluşları tehlikeli sonuç sınırları ötesinde minik düşürücü, aşağılayıcı veya karacılık niteliğinde ifadeler içeremez” hükmünü ihlal etmiş olduğu sebebi öne sürülerek kanal hakkında idari para cezası yaptırımı uyguladı.

Üst Kurul, aynı programın başka bir kısmınde Yanardağ’ın sözlerinin “yayın hizmetleri ırk, renk, dil, din, tabiiyet, cinsiyet, engellilik, siyasal ve felsefi fikir, mezhep ve benzeri nedenlerle ayrımcılık yapan ve fertleri aşağılayan yayınları içeremez ve teşvik edemez” hükmünü ihlal ettiğine kanaat getirerek Tele1’e yönetimsel para cezası verdi.

“4 sual 4 yanıt” programına konuk olan Yanardağ’ın “hükümete, spor toplumuna ve TRT’ye hakaret içeren sözlerinden” dolayı yayıncı müessesea idari para cezası yapmış oldurımı uygulandı.

RTÜK, “8. Gün” programını da inceleyerek “Manisa Büyükkent Belediyesi Başkanı Cengiz Ergün hakkındaki aslı astarı olmayan iddialar” sebebiyle TR 35 kanalına müeyyide uyguladı.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here